Friday, 18 May 2012

Minggu peperiksaan

hello..
assalamualaikum... sekarang baru dapat kemaskini blog yang sekian lamanya tidak terusik..
almaklum laa.... alasan nye ~ peperiksaan sudah tiba ~.... pelajar-pelajar tingkatan 4 dan 5 sudah pun dudukinya... dari 8.05.2012. dan nak berakhir dah pun... tapi masih sempat nak ucapkan kepada warga SMk sg kob G00d luck for your exams !! *_^




Tuesday, 10 April 2012

..Assalamualaikum.... :)

LAme meninggalkan blog niey kn...
Hari ni sha cuma nak upload gambar-gamba sha dengan Gula Hati sha, kawan-kawan sha dan juga adik kesayangan sha....



ini la Gula Hati Sha


ini yang tengah-II to adik bongsu sha..yang ternganga-II mcm orang kelaparan to adik nombor 2 sha

comei tak.....hhahaha

ini la dipanggil SAHABAT ...ade dimana-mana sahaja...

mase nie kat sekolah ade Bola Jaring tapi kami...tergedik-gedik bergambar...





Wednesday, 29 February 2012

10 Perkara Yang Lelaki Mesti Faham Tentang Perempuan



••►   bukan bermaksud suka mrajuk tapi hanya ingin mengambil perhatian..
••► bukan bermaksud cerwet tak tentu hala..kadang-kadang wanita ingin lelaki mengikut kata-katanya 
sekali sekala.

••► ibarat sehelai sutera cantik, mulus, lembut, dan mudah tercarik dan terkoyak. walaupun seorang wanita 
memaafkan seorang yag lain atas sbab kesalahan. biasanya wanita akan ingakesalahan tersebut untuk 
dijadikan pengajaran bukan musuhan.

••► ikhlas seorang wanita tidak perlu diragui.

••► wanita sanggup lakukan apa sahaja demi orang yang disayangi.

••►sentiasa memerhatikan keadaan sekeliling dalam diam kerana wanita itu prihatin.

••►walaupun dia seorang wanta yang pandai berdikari, naluri sorang wanita masih lagi tetap seorang 
wanita.suka brmanja bukan sahaja dengan kaum llaki tetapi dengan kaum perempuan juga.

••►wanita yang trlalu sayangkn kekasihnya akan tolak kegoaannya apabila bersemuka dengan orang yang 
dia cintai.

••► cinta pertama bagi wanita adalah cinta yang paling dalam dan tulus

••►seks bukanlah segala-galanya bagi wanita kerana wanita diciptakan dengan 9 nafsu 1 akal. nafsu yang 
banyak tidak mampu kepada yang  1 sahaja. lelaki pula dijadikan 9 akal 1 nafsu. fungsi lelaki adalah 
membimbing wanita bukan menghayutkan wanita.

Sunday, 12 February 2012

Bila Cinta Semakin HAmbar




PERTAHANKANLAH

Terlalu lama
Mungkin korang dengan si dia terlalu lama bercinta. Sebelum ni , percintaan korang hanya bertahan  paling lama pun dalam enam bulan.. tetapi dengan si dia sudah lebih setahun. Tenang ! Sabar ! Ini Cuma masalah untuk membiasakan diri. Lagi lama korang kawan .. lagi banyak lah korang kenali sifat-sifatnya.. termasuklah yang buruk-buruk.. Jadi , untuk membiasakan  diri dengan semua benda tuh.. ianya perlu mengambil masa yang lebih lama. Jadi bersabarlah dulu ya. Jangan betindak mengikutkan perasaan taw ! =)


Sering Bersama
Setiap hari korang asyik bertemu dengan si dia sehinggakan korang boleh menghafal jerawat yang ada di wajahya itu. Opsss ! hehe..Lama kelamaan korang mesti akan rasa bosan kan?? Jadi , sebaik-baiknya kurangkanlah berjumpa ye.Biar ada rindu di dalam hati.. barulah cinta makin hari makin membara.



Jarak Jauh
Sewaktu awal bercinta si dia selalu  dan sentiasa bersama korang kan. Namun tiba-tiba korang dengan si dia ‘terpaksa’ berpisah kerana si dia diarahkan untuk tukar tempat sekolah. Korang pasti akan rasa jemu bila bersendirian kan ? Namun jangan membuat keputusan yang melulu untuk berpisah. Nantikan korang boleh bertemu lagi. So sabar dan pertahankan cinta korang tuh ok .? =)

Cepat Bosan
Perghh ! Nampak sangat korang ni seorang yang cepat bosan. Tapi itu tak bererti korang tak sayang dengannya. Mungkin korang patut harus dan wajib belajar menepis perasaan bosan korang tu dan menghargai si dia untuk pertahankan perhubungan korang ni.





PUTUS-PUTUS-PUTUS

Suka Orang Lain
Arghhh !! Bahaya sangat . Korang jadi semakin malas berjumpa dengan si dia kerana si dia sibuk membayangkan orang lain . Tambah- tambah lagi orang ketiga ini lebih menarik daripada korangg. Kalau sudah jadi begitu lebih baik korang tinggalkan je dia dahulu sebelum korang ditinggalkan . Ada pahamm ? =) Gud !

Sifat Buruk
Si dia mempunyai sifat buruk yang sukar untuk korang menerimanya.Misalnya si dia suka bermanja-manja dengan semua kawan perempuannya . Biarpun sudah diminta unttuk berubah.. tetapi tetap begitu juga. Sayang memanglah sayang. Tapi sanggup ke korang tengok si dia asyik bermanja dengan orang lain ? Kalau sanggup tak pe lah .. Tapi kalau si dia sudah tidak dapat 
menghargai kita , buat apa kita tunggu lagi kan ? PUTUS je !!

Tiada Lagi Cinta
Sekiranya alasannya sudah jelas, tidak apa lagi yang perlu korang tunggu.Tidak ada  gunanya korang tetap bersama dengan si dia kalau dalam hati masing-masing tu tidak ada lagi cinta. Buangkan jauh-jauh hasrat hati korang tu untuk mempertahankan hubungan percintaan korang dengan si dia . ~










Friday, 10 February 2012

perkara yang lelaki perlu tahu tentang perempuan..



1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).

4. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!

5. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.

6. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika. Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan.

7.Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut. 

8. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni lansung tak berguna.

9. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

10. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.

11. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.

12. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya,kemudian barulah dirinya sendiri.

13. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!

14. Satu ucapan 'Hi' sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

15. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

16. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.

17.Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.

18.Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..

19. Senjata wanita adalah airmata!!

20. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya(hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis).Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan i! ni dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

21. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya.




          yang warne merah ang'ang to...yang sha suka ayat dye...auuww....

kau dan aku...








Tuesday, 7 February 2012

i love u very much ....
my soulmate...
saje je nk upload...hari niey...da msok minggu ke 6 kami couple....
07.02.2012 - selasa...